tisdag 12 oktober 2010

Mardröm

Den 11 oktober satt jag hemma i lägenheten tillsammans med en tjejkompis. Plötsligt rusade tre personer in i lägenheten. Hotade med kniv, började sparka och slå mot mitt huvud, hotade mig och krävde att jag skulle ge dem 10 000 kronor. Har man hört på maken alltså?

De tvingade oss att bära ner min dator, stereon, El Greco-tavlan och en massa annat i deras bil, en Mersa av äldre modell. Kvinnan hotade mig med kniv och tvingade in mig i bilen. Jag kände igen min tidigare grannes kusin direkt. Det var främst han som slog och sparkade mig.

Gänget tog med sig våra mobiltelefoner och varnade för att slå larm på annat sätt. Tjejkompisen fördes sedan söderut mot Laholm. De var också nere i Risna och vände. Hela tiden var de mycket aggressiva och hotade oss. De upprepade att de ville ha pengar men jag hade ju inga. Det var sex timmars mardröm.
Annars var det en fin höstdag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar